Konsten att renovera med nöjda, kvarboende hyresgäste handlar lika mycket om att hantera sociala utmaningar som tekniska. Genom åren har vi utvecklat ett stabilt system som säkrar att hyresgästerna känner trygghet genom hela renoveringsprocessen. Vi kallar det för ”Boendedialogen”. Genom att följa rutinerna i Boendedialogen säkerställer vi en bra dialog med hyresgästerna under hela processen.
Vi kommunicerar med dina hyresgäster genom hela renoveringsperioden.
Före: Redan i Varsamhetsanalysen involverar vi hyresgästerna och fångar in deras synpunkter och önskemål.
Under: Under själva renoveringsarbetet har Modexa sedan löpande en nära dialog med hyresgästerna. När det nya köket eller badrummet är monterat och klart följer vi upp och säkerställer att hyresgästen är nöjd.
Efter: För att ytterligare utveckla kvalitetsarbetet följer vi också upp vad hyresgästerna tycker via en SMS-enkät. Det bara 3-4 minuter att fylla i den och man kan vara anonym. Enkäten innehåller fem frågor med betyg från 1-6. Hyresgästen kan få återkopppling om de fyller i sina kontaktuppgifter.
I och med att vi på Modexa tar så stort ansvar för dialogen med hyresgästerna, behöver inte din organisation belastas. Du kan luta dig tillbaka och ändå känna dig trygg med att kommunikationen sköts på ett professionellt sätt - hela vägen.