När vi har kartlagt behov, önskemål och ekonomiska förutsättningar, är det dags att specificera renoveringsinsatserna. För att göra processen enkel och tydlig har vi ringat in de vanligaste behoven och satt olika nivåer för köksförnyelse. Givetvis kan ni själva vara med och välja vad som ska ingå, men våra paket är en stabil utgångspunkt för diskussion och innehåller de vanligaste sakerna som behöver åtgärdas.
Dina hyresgäster kommer hem till ett kök med nya luckor, bänkskivor och lådor med tillhörande beslag. Arbetet tar mindre än en dag. Vi monterar stöt- och fukttålig produkter gjorda för att hålla länge i tuffa miljöer.
Här tillkommer saker som ny kompaktpanel som fäst ovanpå det befintliga kaklet, samt målning av skåpstommarna. Här får hyresgästerna känslan av ett helt nytt kök. Givetvis finns det flexibilitet inom givna ramar. Även här görs köket klart under en och samma dag.
Här når vi ytterligare en nivå av förnyelse. Vanliga tillägg på den här nivån är byte av kakel, ny diskbänk och blandare, ny belysning, förberedelse för diskmaskin, eluppgradering, fläkt, golvläggning etc. Nivå Large kräver lite mer arbetstid i lägenheten.
Utvecklat i samråd med branschen
Vår paketerade lösning för renovering av gemensamhetskök och kök i studentlägenheter är framtagen I nära samarbete med studentbostadsföretagen. Det utgår från behovet av att öka standardiseringen och minska underhållskostnaden genom produkter och tjänster anpassade efter miljön de sitter i, men också att öka trivseln och hemkänslan i studentköket.
Extra tåliga material
För att köken skall tåla ett högre slitage är luckor, fronter och snickerier producerade i en fuktbeständig massiv kärna med en mycket hård yta som står emot både slag och fukt, samma material återfinns även i bänkskivor. Utöver detta är samtliga övriga produkter och tjänster anpassade utifrån behoven för att uppnå en långsiktig förvaltning. Resultatet är kök som kommer vara en central plats för många studenter och kommer att hålla i decennier – Sveriges mest hållbara studentkök!
Serviceabonnemang – minska slitage genom proaktivt underhåll
Ju fler brukare, desto högre krav på funktioner och ytskikt. Genom proaktivitet kan de löpande underhållsåtgärderna hållas på låga nivåer.
Vi kallar det ”nollställningsåtgärder”, detta innebär att vi inför varje terminsstart utför en service av gemensamhetsköket för att åtgärda eventuella garantiåtgärder samt löpande slitageåtgärder. Efter varje servicebesök sammanställs ett protokoll tillsammans med utförda åtgärder.
Innehåll:
Service 2ggr/år (inför terminsstart)
Nollställningsåtgärder utförs enligt checklista (garanti- och slitageåtgärder)
Ifyllt serviceprotokoll skickas digitalt efter utförd service